Istoria a fost intotdeauna o poveste frumoasa dar pe care eu n-am auzit-o povestita intr-un mod atragator niciodata.
Cand aud acest cuvant, istorie, simt o oarecare teama, timiditate, stres. Din pacate, istoria a fost una dintre marile obstacole din copilaria mea. Se punea un asa accent pe memoria cognitiva, incat nu mai era loc si de altceva. Iar eu, un copil creativ si sensibil, am simtit cum libertatea si imaginatia imi erau inabusite de rigiditatea adultilor care considerau ca numai cei cu o memorie buna merita respectul si aprecierea lor. Din pacate, nu era o alta cale pentru a avea note mari la istorie si, in unele case de atunci, dar si de acum, notele sunt, ironic, un indicator care arata valoarea copiilor.
Despre pedagogia Montessori citesc de mult timp si am considerat mereu ca hartile de tip Montessori sunt o adevarata sursa de inspiratie. Tati ne-a lucrat mai demult o harta a Romaniei de tip Montessori, in momentul in care Dia refacea cateva puzzle-uri pe zi. I-a placut mult o perioada, apoi a lasat-o deoparte. Acum a venit vremea sa o folosim din nou.
Pregatirea noastra pentru aceasta zi mare a durat cateva zile. In prima zi i-am prezentat harta Romaniei (dintr-o singura bucata nevopsita). O cunostea deja si de aceea am preferat sa pornim de la ceva ce stie. Pe rand, cu rabdare, am adaugat regiunile de care aveam nevoie. Nu aveam la indemana decat regiunile implicate in Mica Unire.

In prima zi
Scopul activitatii: denumirea celor doua principate Moldova si Tara Romaneasca
Prima zi, primele contururi |
A doua zi, pregatirea pentru activitate |
A doua zi
Scopul activitatii: cunoasterea modului in care Al. I. Cuza a unit cele doua principate
Conturarea principatelor unite de Al. I. Cuza |
Evidentierea drumului simbolic al lui Cuza |
A treia zi
Scopul activitatii: incadrarea Romaniei "mici" in Romania de azi
Conturarea principatelor in cadrul Romaniei de azi |
Colorarea principatelor |
Nu mi-am propus dinainte ce activitati sa fac in fiecare zi. Scopul activitatii l-am stabilit pe moment. Am facut doar materialele la timp, apoi totul s-a desfasurat in functie de discutiile noastre, de dispozitia ei, de ceea ce incepea sa faca prima oara. Dupa fiecare activitate, in fiecare zi, avea grija sa-si lipeasca desenele pe panoul ei. In seara aceasta isi privea mandra desenele si ma intreba strengareste: "Si cat de mare o sa se faca Romania pana la urma?" Nu stiu exact ce a vrut sa intrebe ca a schimbat subiectul pana m-am dezmeticit. Oricum, n-as fi vrut s-o dezamagesc.
5 ani si 3 luni
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu