duminică, 16 februarie 2014

Mica sirena

Ii plac foarte mult povestile...se trezeste cu gandul la ele si se culca dupa ce-i citesc macar una. In orice magazin cu jucarii, ea cauta locul unde sunt povestile... renunta la locul de joaca, la dulciuri, la plimbare, la aproape orice pentru o carte. Si are perioade in care se fixeaza pe cate una si o citim, iar si iar, pana cand ajunge sa o stie pe de rost.
Mica sirena a fost motivul pentru care am inceput inotul. S-a aruncat in apa (pe sub apa, mai exact) de la prima intrare in bazin, fara teama, fara intrebari...direct, ca doar era sirena. Si e indragostita de inot. A fost si va ramane cartea noastra de suflet. Iubeste determinarea lui Ariel, feminitatea, hotararea ei de a-si depasi limitele dar, mai ales, iubeste curajul ei.
Saptamana aceasta ne-am intors la aceasta poveste pentru a ne incarca pozitiv dupa o perioada de stat in casa (motivul: varsat de vant). Optimismul lui Ariel a molipsit-o ca intotdeauna, asa cum ma asteptam, si ne-au venit idei care mai de care mai nastrusnice. Ne-am ocupat saptamana cu niste activitati atat de placute!

Teatru de umbre

O activitate care ne-a scos putin din obisnuitul ritm de seara...si ce bine a fost! Am asteptat cu nerabdare sa vina seara si ne-am distrat pana la miezul noptii! Am folosit ca proiector de lumina un dispozitiv de proiectat diafilme, paravanul a fost un cearceaf alb (ar fi mers de minune un albastru deschis ca sa imite mai bine culoarea marii, dar n-am avut) iar siluetele confectionate din hartie.




Ea a fost, la inceput, spectator, unul din aceia care pareau ca nu stiu povestea, ca n-ar fi auzit-o de zeci de ori pana atunci. Spre sfarsit a inceput sa traga cu ochiul pe dedesubt, nerabdatoare sa-i vina randul. Apoi...de la 22 pana aproape de miezul noptii, am auzit vreo 5 versiuni ale povestii, care mai de care mai..."personalizata". I-a placut mai mult sa fie ea cea care le manevra- nici nu ma asteptam altfel.
Si iata rezultatul:






Sirena Diana-colaj


Ce-mi place mie la colajele pe care le facem este ca necesita mai multe zile pentru a fi terminate si simt ca Dia are nevoie de activitati care sa-i cultive rabdarea si perseverenta. Am vrut initial sa pun in evidenta un fel de arbore genealogic-cum Melody (fata lui Ariel din Mica sirena 2) este nepoata regelui Triton- si asta pentru ca intentionam sa completam arborele ei genealogic, pentru care asteptam, inca, momentul potrivit. Avantul meu s-a oprit cand mi-a spus ca ea vrea sa fie sirena, sa fie acolo intre surorile lui Ariel si sa aiba un prieten pestisor care sa fie...(si de aici niste informatii detaliate referitoare la marime, culoare-bineinteles un peste "sclipicios"). Priviti munca noastra "asidua":




 Si rezultatul:
Sirena Diana este "intre mami si tati pentru ca e cea mai mare dintre surori"!

O scurta verificare a cunostintelor

Citim, potrivim...



...si descompunem si cu ajutorul betelor gradate de masuta dupa metoda atat de potrivita noua-Montessori






4 ani si 4 luni






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu