marți, 25 februarie 2014

Numere 10-19 (2)

Materiale Montessori (3)

Am continuat activitatea de ieri, introducand bilute care sa o ajute sa inteleaga si mai bine cantitatea reprezentata de numerele obtinute de ea.
Dupa ce a aranjat toate numerele cuprinse intre 10 si 20 punand placutele cu zeci, apoi pe cele cu unitati, am introdus sirurile de margele. Prima oara a asezat in dreptul fiecarui numar siruri de cate 10, dupa care a adus si sirurile continand atatea margele cate indica cifra unitatilor, pentru fiecare numar.

Pentru ce altceva mai iubesc aceasta metoda? Poate in primul rand pentru ca ii ofera copilului un punct de plecare, dar ii permite sa se dezvolte independent. Astfel, nu o corectez direct cand greseste si, cel mai important, nu intervin in activitatea ei decat daca mi-o cere. Asa ca, i-am prezentat materialul, i-am aratat cum se desfasoara pe covoras, apoi am lasat-o sa faca acelasi lucru, fara sa intervin. Cand copilul este pregatit, va putea sa utilizeze potrivit materialul, fiind mandru de ce a realizat in final. Daca in exercitiul ei apar greseli, le retin si revin asupra acelor aspecte in prezentarea ulterioara.

Aceasta trusa pe care am realizat-o mai demult ne-a ajutat si in cadrul altor activitati. Cu ajutorul ei a invatat Dia insiruirea logica a numerelor pana la 10, compunerea lor si cateva adunari. De data aceasta este foarte potrivita, mai ales ca Dia cunoaste deja locul fiecarui sir de margelute si nu mai asteapta mereu sa le numere. Am vazut in sistemul Montessori ca se prefera culori diferite pentru siraguri cu un numar diferit de bile. Insa, tinand cont de activitatile viitoare pe care vreau sa le abordam, am preferat aceasta culoare pentru toate siragurile de margele.

In continuare a completat biletele cu numarul lipsa. Biletelele sunt laminate, astfel incat sa poata fi completate cu carioci pe baza de apa, apoi sterse doar cu putina vata cu apa sau spirt.




4 ani si 4 luni


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu